Kamniki Alpok

Templom Velika Planinán

Mi nem szeretünk visszajárni ugyanoda, mert rengeteg szép hely van a világon, ám a Kamniki Alpokban lévő fennsík annyira tetszett, hogy itt kivételt tettünk. Amerre a szem ellát, mindenfelé faházikók, tehenek, fenyőfák és fű látható csak. A csendes csak néha szakítja meg egy-egy bőgés.

Krvavec sícentrum

Krvavecen minket többször is becsapott az időjárás. A hegy lábánál borús, szürke időben a sípályán ragyogóan süt a nap, és akkor is van rajta elég hó, ha a környéken csak nyomokban látható. Sajnos előfordult ez fordítva is, és néha elég nagy kihívás volt olyan ködben síelni, amiben három métert láttunk csak előre.
Ez Szlovénia egyik legnagyobb sícentruma és a főváros közelsége is vonzó célponttá teszi.

Jéghotel a sílift alatt Krvavecon

Többször hallottam már skandináv országokban kirándulóktól beszámolót jéghotelről, de még sosem voltam, míg egy szlovéniai síelés alatt a síliftről meg nem láttam. Persze rögtön odacsúsztunk, hogy megnézzük. A hotelben tényleg hóból és jégből volt minden, amit állatbőrökkel takartak le, hogy ne fázzon, aki a székre, vagy ágyra ül. A személyzet viszont ugyanúgy nagykabátban volt, mint mi, síelők.

Kamniki Alpok

A Kamniki Alpok több kisebb túránk helyszínét adta meg. Az Alpok ezen részében főleg barátokkal, viszonylag könnyen teljesíthető kirándulást tettünk

Kilátás a Grintovecről

Túránk a Grintovecre elég érdekesnek indult. Ausztriai szállásunkról nem indultunk el időben, így kicsit későn álltunk neki a hegymászásnak. A hegy tetején lévő geoládát azonban meg akartuk fogni, így kicsit sietősen haladtunk. A tetőn sem pihentünk sokat, mert elég szeles idő volt, de körülnézni mindenképpen érdemes volt.